torsdag den 18. februar 2010

Så lykkes det

endelig at få noget færdigt.

Det har jo kriblet lidt, for at få noget færdigt på min strikkemaskine.  Der er blevet regnet og lavet prøvestrikninger i en uendelighed. Nu lykkes det så endeligt, at få strikket noget brugbart på maskinen.

Jeg valgte en tunika fra Sandnes med et bærestykke i mønsterstrik.  Garnet blev købt i fredags og så har der ellers været fart på her i weekenden.  Opskriften siger SISU fra Sandness men jeg valgte Lanett og så et multifarvet Mini palett til det mønsterstrikkede stykke.


Jeg strikkede for- og bagstykke på strikkemaskine og valgte et af de indbyggede hulmønstere.  Det går hurtigt men hold op, hvor kan det også drille, så helt nemt er det ikke.

Siderne blev herefter syet sammen på symaskine.  Prøvede først at sy siderne pænt sammen i hånden men altså, det var sgu ikke lige til, når garnet er sort.  Kunne ikke se maskerne ordentligt, så det havde jeg ikke tålmodighed til.

Bærestykket blev herefter strikket i hånden.


Det gik fint helt fint indtil jeg prøvede blusen.  Jeg skulle jo lige checke, hvordan pasformen var.

Suk den var bare alt for lille.  Spørg lige om jeg var grædefærdig.  Jeg synes bare, at jeg havde været så omhyggelig med min strikkeprøve på maskinen men alligevel sad den alt for stramt.

Nå men jeg besluttede for at få strikket den færdig. 

Nu har den i dag fået en tur i vaskemaskinen og med et snuptag passer blusen bare perfekt efter at være trukket i facon.  Hvor er jeg glad for, at jeg ikke gav op.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar