tirsdag den 16. marts 2010

Tanker

Er der en ting, jeg er god til, så er det overspringshandlinger.  Så i stedet for at få læst lektier, ja så er der bare andre ting, der er mere spændende at læse.

Ifølge Elaine Aron er nogle af karaktertrækkene for sensitive, at de ofte er beskæftiget med at tænke over deres egen tænkning.  Hvor kan jeg bare nikke genkendende til dette.  I perioder kværner tankerne bare rundt og rundt, indtil man er helt rundtosset.  Man føler sig helt som en Duracell kanin.  Det er bare irriterende, at jeg endnu ikke har fundet ud af, hvordan jeg får batterierne ud, så jeg kan slappe lidt af.  Håber at det en dag lykkes.

En anden ting som nævnes, er at sensitive er i stand til at lære uden at være klar over, at de har lært noget!  Det håber jeg da bestemt, er et af mit karaktertræk, med tanke på at jeg ikke har fået læst ret meget til skolen.  Gad vide om jeg så bare kan læne mig tilbage og tænke, at det går nok.  I wish!

En anden ting som Elaine nævner i bogen, er at sensitive bemærker stimuleringsniveauer, som ingen andre lægger mærke til.  Denne større opmærksomhed, bevirker at de er mere intuitive. Resultatet er derfor ofte, at de ”bare ved” noget uden at kunne definere det.  De ”ved bare”, hvordan tingene blev, som de er eller hvordan de vil forme sig...... Hmm meget spændende og interessant læsning må jeg sige.

Alt i alt er det en rigtig god bog, som sætter gang i nogle tanker om, hvorfor tingene er som de er.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar