søndag den 12. september 2010

Ny start.........

Der er lang tid siden jeg har været forbi.  Har ikke haft energi eller lyst og for at det ikke skal være løgn, så er der igen optræk til endnu en gang halsbetændelse.  Det er ikke engang 14 dage siden, jeg har været syg.  Det er for meget af det gode.

Jeg har bare ikke tid til at være syg med en uge, der byder på kursus og møder for ikke at tale om det glasperlekursus, jeg skal på i weekenden og som jeg har glædet mig til i lang tid.

Det hele er godt nok lidt træls i øjeblikket, både med et ene og det andet.

Lidt strik her efter sommerferien er det dog blevet til.

Mit liljesjal skrider stille og roligt frem. Jeg valgte i første omgang at strikke på pind 3 i stedet for pind 3 1/2 med det resultat, at jeg synes at sjalet bliver for lille.  Jeg har derfor valgt, at strikke yderlig en række liljer og så håber jeg blot, at jeg har garn nok.  Jeg mangler nu kun små 20 pinde, før jeg kan begynde på kanten.  Men hver pind tager i gennemsnit 1/2 time, så der er laaaang vej endnu.  Jeg gruer for kanten, den kommer til at tage en evighed.


liljesjal sep

For at det hele nu ikke skal være for kedeligt, så er jeg startet op på et nyt sjal af Christel Seyfarth.  Det er kornblomstsjalet.  kornblomst 2

Jeg er vild med de blå farver.   Kornblomst 1

Er endnu ikke kommet så langt, men det er en god afveksling med liljesjalet, for det går jo lidt hurtigere her i starten af sjalet.

kornblomst 3

2 kommentarer:

  1. Very nice! I just bought the whool and will start knitting tomorrow.
    Greetings from Holland

    SvarSlet
  2. Thanks, it's takes many hours of knitting but the result is great.

    SvarSlet