lørdag den 14. maj 2011

Ja ja man har vel en mening indtil man får en ny

Det var jo egentlig min mening, at lageret ikke skulle udvides før tidligst i august. Men nu fik jeg jo Mermaiden færdig og så synes jeg jo lige, at jeg fortjente at få lidt nyt :-) Og så har jeg jo også lidt ondt af mig selv, da den nu står på hård eksamenslæsning den næste uges tid.

Lageret er derfor blevet udvidet med en god portion Supersoft fra J C Rennie


Garnet skal bruges til et sjal a la Seyfarth - Fuglesjalet.

Jeg kan rigtig godt lide lilje sjalet og kornblomst sjalet, som jeg har købt som et kit men jeg synes bare ikke, at tingene hænger sammen. Der er for meget business over det hele, når jeg regner det hele efter.

Garnet til lilje og kornblomstsjalet har jeg fundet ud af, er fra J C Rennie i Skotland. Jeg har derfor været på "jagt" efter et sted her i hovedstaden, som sælger dette garn. Og sørme om jeg ikke har fundet et sted på Frederiksberg. Prisen er en helt helt anden. 35 kr. pr. 50 gr. mod 50 kr., som jeg har regnet ud at lilje og kornblomstsjalet har kostet. Det er en besparelse på 30%!  Dertil skal lægges udgift til opskrift på 300 kr., hvis jeg havde købt et samlet kit til fuglesjalet.

Mønsteret til fuglesjalet er et gammelt traditionelt færøsk mønster og jeg har fundet det i bogen Knitting in America af Sarah Sweet, som jeg har lånt på biblioteket.

Regnestykket ser derfor således ud for et stk. fuglesjal:
850 gr. garn i alt 595 kr, mønster kr. 0 besparelse ialt 555 kr. svarende til 48%!

Den tror jeg lige, at jeg lader stå et øjeblik....... 48%

3 kommentarer:

  1. lyder rigtig godt, syntes også hendes priser er pebrede, har dog købt og lavet valmuesjalet, hvor har du fundet den butik på frederiksberg;)

    SvarSlet
  2. Det er Jorungarn på,Godthåbsvej. Mener Jorun tager omkring 35 kr. for 50 gram. Men det kan godt ske, jeg husker forkert. Det er efterhånden mange år siden jeg har købt det der.

    Blachill højlandsuld fra garnudsalg.dk er nøjagtig det samme og meget billigere 35 kr. for 100 gram.

    Seyfarth tager 62,50 kr. for 50 gram! Jeg gentager 62,50 kr. Den tror jeg vi lige lader stå et øjeblik.......

    Jeg ved godt, hvor jeg ville vælge at købe ;-)

    SvarSlet
  3. tak for dit hurtige svar, karin, vil lige starte cyklen op i næste uge til frederiksberg:)

    SvarSlet