mandag den 4. maj 2009

Drivhus

Det har været en rigtig slappe af dag - jeg er bare ikke på toppen idag. Mor og far lokkede mig dog med i byen, de ville til planteskolen, for at købe blomster. Da vi kom derud, vidste det sig, at weekendens rykind ikke havde levnet mange blomster. De planter der var tilbage, så ikke alt for kønne ud, så nye blomster må vente til onsdag, hvor der kommer friske forsyninger.

På vejen til planteskolen var vi lige indenom jem & fix i Ejby. Jeg har jo luftet tanken om engang at få et drivhus i kolonihaven og i den nyeste tilbudsavis så jeg et drivshus i polycarbonat. Det tænker jeg er rigtig smart, idet det hverken skulle splinte, revne eller kunne slås i stykker.

Men de have selvfølgelig ikke nogen model stående. Det burde jeg have sagt mig selv. Det er tit at det annoncerede ikke er der. Lidt irriterende. Nå men jeg må kigge videre, det haster ikke. Jeg skal først have ryddet det hjørne, hvor jeg gerne vil have det stående. Der skal både fjernes en gammel kompostbunke og en kæmpe bunke jord fra da jeg gravede faskine ned sidste sommer.

Jeg må også snart have det gjort. Det ødelægger lidt synet af det flotte japanske kirsebærtræ. Det er bare så flot og jeg kan ikke lade være med at gå hen og nyde det når jeg er der. Bare synd at det blomstre så kort tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar