mandag den 8. februar 2010

Sådan

skal det gøres!

Mine forældre har for et lille års tid siden købt et sofaarrangement i læder - mega dyrt og absolut ikke Ikea stil.  Den ene sofa havde dog fået nogle mærkelige hvide striber i læderet, hvorfor de reklamerede over det.

Både sælger og en repræsentant var ude for at se sofaen i december men i fredags ringede sælgeren og sagde at de havde haft en "uvildig" ekspert til at kigge på sagen og efter dennes vurdering, var der ikke noget galt med læderet.

De mente derfor, at det måtte være noget udefrakommende, der var skyld i misfarvningen. Hallo altså sofaen er blevet brugt til at sidde i. Er det ikke det man bruger den til eller hvad?  Ja jeg spørger bare.  Det er jo ikke fordi mine forældre render og hopper rundt i deres møbler.

Nå men anyway. Sælger tilbød at de kunne slippe med at betale 1.000 kr. for at få ombetrukket de steder, hvor der var misfarvning/mærker!

WHAT!  Hvilken planet er han lige faldet ned fra. Jeg skulle hilse og sige, at mor her røg lige op i det røde felt.

Mandagen formiddag ringede jeg så til sælgeren og oplyste, at det kunne der ikke være tale om.

Der var gjort rettiddig indsigelse efter købelovens bestemmelser over en mangel ved den vare han har solgt.  Så skal vi skal da for søren ikke også selv betale for at få manglen udbedret, og så er jeg i øvrigt ligeglad med hvor stort eller lille et beløb, det vil koste.

Sælger var imidlertid hverken til at hugge eller stikke i, så denne fik lige oplyst, at han godt kunne se frem til  posten i morgen, for der ville være et lille brev til ham om, at sagen vil blive klaget til forbrugerklagenævnet.

Surprise surprise.  Da jeg kom op til de gamle her i eftermiddags, fik de en opringning af sælger mens jeg var der og denne har ombestemt sig pga. den dårlige reklame, han ellers vil få.

Sådan!  Der er ikke nogen, der skal løbe om hjørner med os!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar