søndag den 19. oktober 2008

Diva - Hanne Falkenberg

Jeg er gået i gang med Diva fra Hanne Falkenberg. Måske lidt ambitiøst men jeg faldt over modellen på nettet og synes at den er rigtig fed.
Jeg har købt ekstra garn, idet modellen er meget kort, så jeg tænkte at jeg ville lave den længere. Det var dog lidt svært at overskue om det kunne lade sig gøre, uden af have set opskriften - men jeg tog chancen og fik bestilt ekstra garn til modellen.

Efter at have søgt noget råd hos de erfarne strikker på hobbynettet kom vi frem til at det burde kunne lade sige gøre, ved at strikke flere striber med udtagninger ved midtermasken og tilsvarende indtagning ved siden, så modellen ikke bliver større.





Jeg ved nu ikke rigtig, hvordan det bliver og om det lykkes. Jeg er nu nået til nakken og derefter skal jeg i gang med sidestykkerne og så får vi se, om det er lykkes eller om jeg skal til at trævle op. Jeg krydser fingre og håber. Jeg håber også at størrelsen passer mig. Jeg valgte her til sidst at strikke den den i str. L, da jeg synes at den så lidt lille ud. Det synes jeg nu stadigvæk, men jeg håber at når den er helt færdig at den passer.

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jeg er lige gået igang med Diva også og kan se du har forsøgt og gøre den længere ... lykkedes det? Vil nemlig også gerne lige have den ned lidt længere.
    mvh Trine

    SvarSlet