torsdag den 5. januar 2012

I sidste øjeblik

nåede jeg at få min julegave færdig, nemlig Ulmus sjalet.



Det blev et rigtig dejligt lækkert blødt sjal.

Opskriften er lige til så jeg ved ikke lige, hvad der gik galt. Men det synes nærmest som om, at jeg fik strikket mere tilbage end frem, selvom mønsteret er lige ud af landevejen. Meget mystisk - måske det var fordi, det skulle være færdigt til jul. Håber at det blot er det. Jeg har jo garn liggende til et endnu par Ulmus sjaler men jeg tror nu lige, at der må gå noget tid, inden jeg starter på et nyt.

Fakta:
Ulmus af Kirsten Kapur
Garn: Drops Baby Alpaca Silk (super lækkert og dejligt blødt garn)
Pind 4
Forbrug: Mørkegrå ca. 93 gr., Lysegrå ca. 157 gr. Der gik lidt over et nøgle (lysegrå) til kanten
Mål før blokning: ca. 150 x 62
Mål efter blokning: ca. 186 x 88
Jeg strikkedet 399 masker og derefter mønsterkanten (13 bladmønster)

4 kommentarer:

  1. Jeg beundrer de flotte ting du laver. Er selv i gang med et Masai sjalet af Christel Seyfarth. Det er altid spændende at følge med i de nye ting du har gang. Hvordan får du tid? Det er jo store projekter du strikker.

    SvarSlet
  2. Tiden finder jeg om aften, så jeg ikke falder i søvn foran tv'et :-)
    Masai sjalet er rigtig et rigtig flot sjal hmm kommer da lige i tanke om, at jeg har garn liggende til det også.

    SvarSlet
  3. Helt fantastisk og ganske smukt sjal. Det mønster vil jeg kikke nærmere på.

    SvarSlet
  4. Ja det er ikke sidste gang jeg laver det sjal og garnet er bare super blødt :-)

    SvarSlet