lørdag den 16. januar 2010

Liljesjal af Christel Seyfarth

Jeg har fået startet et nyt projekt op her i det nye år.  Efter at have set portrætudsendelsen om Christel Seyfarth og alle de flotte projekter som ligger på Ravelry, så kriblede det bare for at lave et sjal.  Jeg var meget i tvivl om, hvad jeg skulle vælge og det endte med at valget stod mellem et Maltsersjal og hendes nye liljesjal, som blev vist i udsendelsen.


Jeg endte med liljesjalet.   Fik ringet til Christel og dagen efter stod posten med pakken.  Det må da siges at være hurtig levering.  Farvene var dog ikke lige det jeg regnede med. Bundfarverne så meget lysere ud på hjemmesiden.  Men nu får vi se, hvordan det bliver, når sjalet bliver færdig.

Jeg havde læst de forskellige forslag til hvordan man rullede garnet op, så jeg tog bare en hurtig beslutning, fik valgt en rækkefølge til at starte med og så var det ellers bare at gå i gang.  Jeg slog en knude ved farveskift.


Det er første gang jeg prøver flerfarvestrik, så jeg har haft min problemer.  Hold op hvor har jeg måtte trævle op flere gange. Jeg fik strammet garnet alt for meget bag på, så det så ikke kønt ud.

Jeg besluttede derfor at starte på rundpind med det samme da jeg jo alligevel skal klippe sjalet op.  Det blev meget bedre, dog er jeg ikke helt tilfreds med, hvordan det ser ud.  Men nu gider jeg ikke trævle op mere, nu må det bare blive som det bliver og så får jeg se hvordan det ender ud, når sjalet er færdigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar